Dub 14, 2019
Kategorie: RECENZE

Klamavé praktiky Invie

Dub 14, 2019
Kategorie: RECENZE

S přicházejícím létem se mnozí z nás vydají do světa na dovolenou. Samozřejmě většina z nás hledá co nejlevnější variantu dovolené, a tak se obrací na srovnávače dovolených. V České republice je asi nejznámější společnost Invia. Jednání této společnosti však není úplně čestné. Vybrali jsme si dovolenou v Egyptě, kde nám kalkulátor pro tři lidi vypočítal velmi zajímavou cenu 25.000,-Kč. Nadšení z dovolené však opadlo, když zavolala obchodnice a cena byla o 8.000,-Kč vyšší. Začali jsme tedy hledat zájezd jiný. Bohužel ani napodruhé cena kalkulátoru nebyla správná a rozdíl opět činil téměř 10.000,-Kč. Obchodnici jsme tedy poslali do emailu screeny obrazovek. Uspokojivou odpovědí pro nás měla být informace, že důležité je, co je uvedené v rezervačním formuláři Invie, nikoliv na internetu. Ani třetí zájezd s výhodnou cenou nedopadl a my začínáme mít pocit, že jsou tyto kalkulátory špatně programovány schválně. Krátce po našich telefonátech s obchodnicí se najednou všechny hotely v námi požadovaném termínu vyprodali. O několik hodin později nám však reklamy na internetu opět hotely nabízí jako volné a za lukrativní ceny. Jdeme tedy rezervovat znovu. 

Několik našich čtenářů se nám svěřilo, že když našli na Invii výhodnou cenu, zájezd jim opět nebyl prodán z důvodu vyčerpání kapacit v letadle. Dostali tedy jinou (podstatně vyšší) nabídku.

Na otázku, zda je toto jednání protiprávní, jsme se zeptali pana Halíka, který se zabývá ochranou spotřebitelů: „Na první pohled se může zdát, že jde o klamavou reklamu, Prodejce to má však velmi dobře ošetřené, protože rozhodující je cena na cestovní smlouvě. Stejně tak si zákazník nedokáže ověřit, zda jsou ještě volné kapacity letadel. Nicméně je takové jednání ze strany prodejce nečestné.“

Jak to tedy s Invií je? Máme pocit, že se Invii celý systém hroutí. Důkazem je také to, že Invia přišla v posledních letech o několik cestovních kanceláří.

Na klamavé praktiky Invie jsme se zeptali jejich tiskové mluvčí paní Řezníčkové. Bohužel jsme do dnešního dne neobdrželi žádné vyjádření.

Cílem tohoto článku není někoho poškodit, pouze ukázat věci takové, jaké jsou.

ZDROJ: invia.cz, email, soc.sítě